Egy modern karavan.

2018.04.17. 17:20

2014 elejen nagy valtozas elott alltunk. Egyreszt alig egy honapja probaltuk felfogni, hogy szulok lettunk, masreszt 3.5 ev utan epp hazakoltozoben voltunk Del-Afrikabol, harmadreszt tudtuk, hogy 2-3 honapunk lesz otthon mire tovabbi 2-3 evre Nemetorszagba koltozunk.

Nemetorszag relativ kozelsege miatt egyertelmu volt szamunkra, hogy autozgatunk majd. Terveink szerint amilyen gyakran csak lehet haza jarunk. Erre a celra kellett autot vadasznom 10 000 km-es tavolsagbol. Nem egyszeru, es boven kockazatosabb helyzet, mint szerettem volna. Foleg, hogy akkor sem voltam egy rutinos autovasarlo.

Azt nagyon hamar eldontottem, hogy kombi lesz. Tolem a SUV kategoria messze van, mint a hold, a kisbusz vonalat meg feleslegesen nagynak gondoltam. Ennel kisebb meg szoba sem johetett. Eleg volt csak korulneznem a szobaban. A felig pakolt dobozok, es a meg csomagolasra varo cucc hegyek kozott tudtam, hogy meg gondos tervezes, es szanalas utan is fejvakarva probaljuk majd betetriszezni magunkat a negy kerek koze.

Elso korben osszeszedtem egyaltalan mik johetnek szoba. Meglepo modon az elsodleges parameter a csomagtarto meret volt. Ezen kivul meg fontos volt, hogy fiatal, megbizhato legyen. Idoszukeben nem lett volna idonk pofozgatni, egybol hadrendbe kellett tudnunk allitani. A diesel nagyjabol adta magat. Akkor meg hire sem volt a diesel botranynak, es 90 szazalekban autopalyan hasznaljuk, ahova meg mindig ez a legjobb valasztas.

Ennek megfeleloen elso korben a Passat, Superb, A6 triumviratus kerult elo. Utobbi az araval rogton ki is esett, elozo ketto az asszony szurojen nem ment at. "Ez a Passat olyan szurke, semmi izgalmas nincs benne, a Superb meg ugyanez pepitaban." Mondjuk ezzel nem is tudtam vitatkozni.

Ezutan japan vizekre eveztem. Accord, Avensis, Mazda 6 hirdetesek hizlaltak fel a bongeszoben nyitott tabokat. Egy Subaru is felkuszott a listara. A 240 pacival hajtott Legacy makacsul tartatta nyitva magat a legvegsokig, annak ellenere, hogy ugy is tudtam, hogy a jozan esz gyozni fog a sziv felett. Itt mar a csalad feminin resze is talalt elfogadhato formakat, belso tereket. A Mazda 6-ban kozos nevezore is talaltunk, itt viszont pont a legfontosabb adat, a pakolhato literek szama volt az atlag alatt.

Na fussunk meg egy kort, hatha talalunk meg valamit. Mondeo? Hmm nem is rossz, Insignia, szep szep, de mennyire megbizhato ez? Chrysler 300 C? Ur isten 772 literes puttony..lehet aludni is tudnank benne, mig a trailerre varunk valahol Passau kornyeken.

i40? Letezik ilyen? Mi ez? Hyundai. I20-ast hajtok evek ota Afrikaban, es imadjuk..nezzuk meg ezt jobban. Felszereltsegben megeszi a mezonyt reggelire. 5 ev gari. Ha ket evesen megvesszuk, meg mindig marad harom. Ez megbizhatosagi szempontbol nem elhanyagolhato tenyezo. Szep is, izgalmas is, nagy is. Rovid ido alatt talaltam is egy Premium-ot borulesekkel, 1.5 evesen, 55 000 kilometerrel, olyan aron, hogy azonnal telefonalni kell.

Meg megvan. Havernek telefon, menjen el nezze meg. A felni itt ott karcos, valoszinu kozeli ismerettsegbe kerult neha a patkaval, de ez egy uj auto, azt leszamitva tipp topp minden. Meg gyorsan egy utolso szures. Mar csak egy ket Mondeo, es Mazda 6-os maradt nyitva, es persze a Subaru Legacy. Ezt zartam be utoljara, Ezzel el is dolt.

A tulaj rugalmas volt. Mivel meg volt egy bo honap mig hazamegyunk, addig egy nevleges foglaloval megvar minket a garazsban. Miutan hazaertunk, az elsok kozott rendeztuk a papirtologatos jatekokat. Jo par Deak Ferenc tavozott tolunk, mire buszken gurulhattam hazafele az uj csaladtaggal.

Negy eve hasznaljuk mar. Kozel 100 000 km-t raktam bele. A nemet kaland vegul csak 1 evig tartott, azt is megszakitasokkal, de azert volt lehetoseg kihasznalni az auto adottsagait. Nem is okozott csalodast. Az elsodleges szempont a pakolhatosag volt. Teljes erteku hatso sorral (anyu a gyerek mellett ult hatul) is elfert benne 2 nagy borond, egy hordozhato kisagy + matrac, babakocsi (nem a kisebb fajta), hutotaska, furdeto kad, plusz aprosagok. Egyszer megprobaltuk csak a hecc kedveert atpakolni apam VII-es Passatjaba. Az papiron szuk 50 literrel tagasabb, megsem jott ki a matek. Amin meg en is meglepodtem, az IKEA-bol elhoztam vele egy kettes kanapet, es egy fotelt. Igaz fel oraig ment a tili toli, mig minden befert, es a jobb tukrot se lattam nyakamban a terdeimmel, de szerintem a nagyobb SUV-ok barmelyike elverezne a feladaton.

Masreszrol ez egy modern karavan. Az egy dolog, hogy a 70 literes tankba olyan 85-90 liter is belemegy, ha kell, amivel mar minden gond nelkul elerheto volt a Dusseldorfi vegallomas, de ezen a cirka 1200 km-en altalaban 2-szer alltunk meg, es nem azert, mert kenyelmetlen volt mar az ules. Itt azert segitenek az extrak. Elektromos ules, derektamasz anyosulesen is, ulesfutes elol, hatul, meg a kormany is futheto. Meg az automata klima, lampak, ablaktorlok, hogy azzal se legyen gond. Csak birjon ebren maradni az ember ilyen keves inger mellett.

A kicsinek tartott, de erosebbik 1.7 literes motor 136 lova minden panasz nelkul huzza a sulyos mazsakat. Nemet autopalyan sem riad meg az erosebb hazai tarsaitol. 150 feletti temponal jon csak ki a kulombseg. Es a Matraban is elmeny vele kanyarogni. Nem is olyan szomjas. Autopalyan nem ker tobbet 6 liternel 100 km-en, amig a tetore pakolt bringa el nem rontja az aerodinamikat. Varosban azert ez konnyen megugrik 8-9 literre is, de hat nem is oda valo.

Vannak azert bajok is. Az elso generacios NAVI, tapipados csoda mindent tud, csak megfeleloen erzekelni az ujjakat nem, ami valljuk be eleg erossen korlatozza a hasznalhatosagat. Valamint nem minden menupont alatt lathato az ora. Es mivel sajnos mashol nincs, ez eleg zavaro tud lenni. Ugy tudom ezt kesobb javitottak, de meg nem volt szerencsem hozza. Az automata valto neha egy hajszallal lassabban veszi a lapot, mint szeretnem, amikor a valto fulekkel jatszadozom, de a gazpedal alatti "csakazert is" gomb karpotol ezert :) Ezen kivul sok rosszat nem lehet mondani ra.

Muszakilag is megbiszhatonak bizonyult az evek soran. Kopo alkatreszeken felul volt egy garanciaban cserelt hatso felfuggesztes (tipushiba volt visszahivasokkal), es egy elfaradt, csopogo vizhuto erett meg a cserere.

Egyszer egy kulfoldi munka soran volt alattam huzamosabb ideig egy Mazda 3-as. Ez, es erre alapozva a 6-os meg mindig motoszkal a fejemben, foleg az egyre jobb es jobb skyactive miatt, ami a diesel hisztit figyelembe veve lehet alternativa. Mindenesetre egy percig sem bantam meg, hogy a viszonylag ismeretlen i40-esre esett a valasztas.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriveranagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr213841484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása