..avagy hogyan uzletelnek az arabok.

Az elso hetvegenket Marrakesh meglatogatasaval szinesitettuk. Ez ugy 400 km-re van Rabattol, ugyh kocsikaztunk egy kicsit :) Persze nem usztuk meg anelkul, h a rendorok le ne kapcsoltak volna minket. Az autopalyan 120 a megengedett sebesseg. Minket 122-vel buntettek 400 dirhamra (kb egy 10-es)..es persze senki semmilyen nyelven nem beszel, ami kulombozik a franciatol, vagy az arabtol (legalabbis aki nem uzletel :D), ugyh ezt le kellett nyelnunk..ezek utan nagyon vigyaztunk, h nehogy 110 fele kusszon a mutato..igy a hatralevo ut soaran mar nem kellett nem letezo francia, es arab tudasunkat latba vetni.

Marrakesh az Atlasz labanal terul el, es az orszag egyik turisztikai kozpontja. Ezt nagyjabol erzekeltuk is. Sokkal tisztabbak az utcak, mindenhol kavezok, ettermek, arusok. Pedig valojaban nincs is sok latnivalo..vagyis van, de sehova se lehet bemenni :D. De azert az a feeling, amit a marrakeshi vasarfia tartogatott szamunkra, mindezert karpotolt.

Van egy dolog, amit mar elore tudtunk, es mar az elejen is zavart, de igy az ido elorehaladtaval egyre inkabb idegesit, az az alando keregetes. Sajnos a posztolassal kicsit le vagyok maradva, igy a kesobbi tapasztalatok fenyeben irom ezt. Mosolygosak, kedvesek az emberek, segitenek parkolni, spontan idegenvezeto mindenki, de utana tartjak a markukat..de errol meg kesobb bovebben.

Azt tudtam elore, h ket dolgot szeretnek itt vasarolni. Egy papucsot, es egy Moroccos polot. Az elejen meg nem tudtam, de valojaban kesz csoda, h csak ezzel a ket dologgal jottem el a piacrol. Mihelyt meglattak rajtunk, h erdeklodve nezzuk a borpapucsokkal telezsufolt standot, maris legyeskedtek korulottunk, es kinaltak portekaikat. Hosszas probalgatas, alkudozas utan mindketten megtalaltuk a nekunk tetszo darabot..amire azutan szinten nem roviden alkudozhattunk. A nap ezen szakaszan ezt meg kifejezetten elveztem. Kifelejtettem, hogy erdekes modon minden arus szinte folyekonyan beszel angolul. Egy ket kepeslap, es az elmaradhatatlan hutomagnes is a kosarba kerult..amikor megerkeztunk a piacra..hatalmas ter, telis tele arusokkal, szol a zene, hatalmas tomeg..nyuzsi..es az arusok agyafurt kis modszerekkel zsakmanyoljak ki a gyanutlan turistakat. Hipp hopp azon kaptam eszre magam, h egy satorban vagyok, es toljak a kezembe a cserepedenyt, a szonyeget, a festmenyeket, a keseket, es barmit amilyuk volt. S ekkor jott a nap legviccesebb pontja..leultet az arus egy kis szekre, elovesz egy papirt, es huz egy vonalat..ez itt a te oszlopod, ez pedig az enyem..mondja, es felirja, h 1250..a cserepedenyert, es a szonyegert mondja..es odaadja a ceruzat, h most irjam be, h en mennyit adnek erte. Kicsit megilletodve nezek ra, hisz en egyaltalan nem akarom megvenni se a szonyeget, se a cserepedenyt..de batortalanul odabiggyesztek egy 9-est, meg moge ket nullat. Erre o..oke..latod megy ez..nezd nincs itt fonok, szabad az ar..es mar irja is..1100..az o oszlopaba..ekkor kezdtem el magyarazni, h en valojaban nem akarom megvenni a szonyeget..erre o oke, ha tul sok mondjak egy arat..dehat nem akarom megvenni..nem baj mondjak egy arat, amennyiert elvinnem..mondtam, h 600..de nem akarom megvenni..jo jo..latom latom..mit szolnek 400-ert..latod, nincs fonok..oda tudom neked adni 400-ert..ekkor felaltam..szepen megkoszontem az ajanlatot, es mondtam, h nekem nincs szuksegem se szonyegre, se edenyre..rendben, akkor odaadom 300-ert..valojaban nem emlekszem hogyan tudtam eljonni, de vegul sikerult :D

De mihelyt sikerult kiszabadulnunk, maris egy olyan forgatagba talaltuk magunkat egy isten tudja honnan lett turistavezetot kovetve, h csak pislogtunk mint hal a vizben. Nagyjabol egy 70x70 meteres teruleten, mint az idegenvezetonktol megtudtuk, tobb mint 5000 uzletet zsufoltak ossze, es persze vegig is lettunk vezetve mindegyiken..persze mindenhol mondtuk, h nem akarunk semmit sem vasarolni, de kollegara mar huztak ra az inget, h milyen jol al neki, es mondja meg mennyit fizetne erte :D:D Aztan jott meg egy vicces resz, miutan elfogadtak nagynehezen, h nem akarunk vasarolni, az idegenvezetonk tartotta a markat, h akkor honoraljuk a faradsagait.

A varosrol magarol sokat nem tudok irni..kicsit korbejartuk a kozeli parkot, es megneztuk kivulrol a mecseteket..de a nagy melegben nagyon nem is volt sokkal tobbhoz kedvunk. A fentiek kicsit ki is szivtak minden energiankat :D

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriveranagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr142084411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juca 2010.06.17. 11:44:53

fölnézek rád fiam!

már az is nagy szó hogy el tudtál szabadulni.
mondjuk én alkudni se tudnék.
süti beállítások módosítása